مضرات و خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس چیست

نعناع

نعناع ،نعناع فلفلی ،نعناع داغ در بارداری،چگونه نعناع داغ درست کنیم،نعناع کوهی چیست،،خواص نعناع،خواص نعناع فلفلی،خواص نعناع برای پوست،خواص نعناع خشک،خواص نعناع فلفلی برای لاغری،خواص نعناع برای پوست صورت،خواص نعناع فلفلی،خواص نعناع در لاغری،خواص نعناع خشک،خواص نعناع در بارداری،خواص نعناع فلفلی چیست،خواص نعناع فلفلی برای مو

نعناع ، خواص نعناع , نعنا , نعناع ئ تنیگی نفس ، نعناع و سرماخوردگی

همانطور که می دانید نعنا یا نعناع، پونه، پودنه (نام علمی: Mentha) گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است. این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است. نعناع گیاهی است علفی و پایا. ساقه‌های آن دونوع خزنده و زیر زمینی می‌باشند. از میان ریشه‌ها، یک شاخه قائم و برگدار کوچک خارج می‌شود که برگ‌های آن متقابل، بیضوی، نوک تیز، دندانه دار و کمی پوشیده از کرک بوده و از تمامی قسمت‌های آن بوی معطر و مطبوعی استشمام می‌شود. ساقهٔ این گیاه چهارگوش و به رنگ قرمز مایل به بنفش یا مایل به ارغوانی است. گل‌های آن در ماه‌های مرداد و شهریور ظاهر می‌گردند. رنگ گلی یا ارغوانی مایل به بنفش دارند و به تعداد زیاد در مجاور یکدیگر به نحوی مجتمع می‌رویند. نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش، و برگ‌های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی‌متر، متقابل، نیزه‌ای یا دوکی است، حاشیهٔ آن دارای بریدگی‌های عمیقی است، بریدگی‌های کناره آن نوک تیز است. کرک برگ‌های نعنا کم است. نعنا سبز معمولاً در سرتاسر جهان کشت می‌شود، این گیاه حاصل تبدیل و ماندگاری بوته گیاه ریحان چند ساله می‌باشد. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می‌روید.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد نعناع صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

نعناع چیست

نعناع یکی از معروفترین گیاهان دارویی جهان بوده و از آن دهها گونه مختلف شناسایی شده است که تعداد کمی از آنها ارزش دارویی دارند. باستان شناسان برگهای خشک نعناع را در اهرام مصر یافته اند که مربوط به سه هزار سال پیش است. تیره نعناع دارای 187 جنس و 3000گونه است. نعناع فلفلی با نام علمی Mentha piperita و نام رایج Peppermint گیاهی است که از قدیم الایام به عنوان یک گیاه معطر و اشتهاآور به کار می رفته است. لغت « منتا » نام لاتینی و علمی این گیاه است و منشأ یونانی آن « مینته » است که نام یکی از فرشتگان اسطوره ای یونانی است و گفته می شود در این گیاه تجسم یافته است. امروزه نعناع فلفلی (Mentha piperita) از نظر طبی درکشورهای غربی ترجیح داده می شود در حالیکه در چین بیشتر از نعناع صحرایی (Mentha arvensis) استفاده می گردد. گونه های مختلف نعناع هر یک منشأ جداگانه ای دارند ولی معمولاً این گیاه در مناطق معتدل و استوایی میروید. امروزه بسیاری از گونه های این گیاه در سطح وسیعی در دنیا کشت می گردند و آمریکا مهمترین کشور تولید کننده این گیاه می باشد. مقدار مصرف سالانه اسانس نعناع در جهان به 10 هزار تن بالغ می رسد. گیاه نعناع دارای طبع گرم و خشک می باشدکه داری خواص دارویی فراوانی می باشد.

خواص چای نعناع برای قاعدگی

آیا می دانستید که چای نعناع می تواند برای خانم هایی که مبتلا به گرفتگی قاعدگی هستند، هم بسیار مفید باشد؟ یکی از خواص چای نعناع این است که این چای یک مایع خنک کننده موثر برای کاهش نفخ، دردهای شدید، گرفتگی قاعدگی و خستگی بوده و کسانی که در زمان قاعدگی دچار دل دردهای شدید هستند می توانند با نوشیدن چای نعناع، درد خود را تسکین دهند.درد و گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی معمولا ناشی از انقباضات و اسپاسم عضلات رحم می باشد. بنابراین چای نعناع با خواص ضد اسپاسم خود کمک می کند تا شدت انقباضات عضلات دیواره های رحم کاهش پیدا کرده و درد کاهش یابد. به غیر از کاهش ناراحتی ناشی از گرفتگی عضلات شما، چای نعنا در این دوره برای کاهش استرس و خستگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.