توت خشک و خواص آن

 توت خشک و خواص آن

توت خشک به انگلیسی،توت خشک چاق کننده است؟،توت خشک و دیابت،توت خشک خواص،توت خشک کالری

جالب است بدانید که توت پرخاصیت و پرکالری است.دارای آنتی اکسیدان، فیبر، انواع ویتامین، تانن، املاح معدنی، پکتین و سقز می باشد.لازم به ذکر است که قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند صرری ندارد و مضر نمی باشد. بدنیست بدانید که درخت توت از درختان بزرگ و مرتفعی است که ارتفاع آن به 20 متر و قطرش به یک متر می‌رسد. این درخت بومی چین است و در چین مرکزی و شرقی به صورت بومی وجود دارد. توت قرن‌ها پیش به اروپا برده شده است . این درخت در آمریکا در اوایل دوران استقلال این کشور به عنوان منبع غذایی برای کرم ابریشم مورد استفاده قرار گرفته است و کرم ابریشم از آن تغذیه می کرده است در واقع پوست شاخه‌های جوان نیز برای بسته‌بندی و بستن پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.لتبه برگ درخت توت سفید، به عنوان تنها غذای کرم ابریشم، اهمیت اقتصادی خاصی ‌دارد و گاه درخت توت اساسا به همین منظور کاشته می‌شودتا کرم ابریشم را تغذیه کند.

توت خشک،خواص توت خشک
توت پرخاصیت را بهتر بشناسید

لازم به ذکر است که توت میوه‌ای پرخاصیت و البته پرکالری و انرژی می باشد. البته یکصد گرم توت که تقریبا معادل یک فنجان است حاوی 61 کالری انرژی است.جالب است بدانید که هر فنجان توت حاوی 0.9 گرم پروتئین است. البته باید توجه داشت که پروتئین توت، پروتئین گیاهی می باشد.بدنیست بدانید که میزان کلسیم توت قابل توجه می باشد.

توت خشک،خواص توت خشک

بهتر است بدانید میزان توصیه شده‌ کلسیم 800 میلی‌گرم در روز می باشد.

جالب است بدانید که توت همچنین حاوی مقادیر بالایی آب، فیبر، تانن و منیزیم در خود می باشد.

توت خشک،خواص توت خشک

خواص درمانی توت خشک

قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد.به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشک بخورند.این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانید می باشد. در واقع آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و عروقی می باشد.جالب است بدانید که نقش دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها پیشگیری از سرطان است،به همین دلیل مصرف توت خشک برای پیشگیری از سرطان پیشنهاد می شود.

توت خشک،خواص توت خشک

توت سفید خشک شده حاوی فیبر فراوانی است، به همین دلیل ملین خوبی است. توت خشک در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش مفیدی دارد.مصرف توت خشک وزن را کاهش می‌دهدو شما را لاغر می نماید. در واقع توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین c و آهن است،از این رو مصرف آن برای کسانی که کم‌خونی دارند پیشنهاد می‌شود.ویتامین A موجود در توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم شما و برای کودکان مفید است

مصرف توت خشک را به جای قند به شما توصیه می کنیم .

 توت خشک و خواص آن

مطالب مرتبط:

انجیر خشک

قیسی

کنجد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.