همه چیز درباره درمان سنتی التهاب تاندون مچ و انگشت دست

التهاب تاندون

التهاب تاندون مچ دست ,التهاب تاندون مچ دست درمان,التهاب تاندون مچ دست چیست,علائم التهاب تاندون مچ دست,درمان سنتی التهاب تاندون مچ دست

التهاب تاندون , التهاب تاندون مچ دست , التهاب تاندون مچ دست درمان , التهاب تاندون مچ دست چیست

توضیحاتی در مورد التهاب تاندون

تاندون‌ها بافت‌های رشته‌ای محکمی هستند که استخوان و ماهیچه را به هم متصل می‌کنند. آن‌ها از حرکت مفاصل و استخوان‌ها هنگام منقبض شدن ماهیچه‌ها پشتیبانی می‌کنند. برخی از انواع آسیب‌هایی که به تاندون‌ها وارد می‌شوند، عبارتند از پارگی تاندون، تنوسینوویت، تاندینوپاتی و التهاب تاندون یا تاندونیت. تاندونیت التهاب تاندون است و معمولا در قسمت‌های پایین‌تر بدن، بالای شانه‌ها، لگن، باسن و غیره رخ می‌دهد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب تاندون صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علائم التهاب تاندون

درد، سفتی، توده، تورم، حساسیت، ضعف، و غیره. ممکن است در هنگام ورزش کردن، دچار تاندونیت شوید و این مشکل می‌تواند قسمت‌های مختلف بدن مانند پاشنه، انگشتان، زانو، مچ دست، آرنج، شانه، و غیره را تحت تاثیر قرار دهد.

التهاب تاندون و باندهای الاستیک

استفاده از باندهای الاستیک یا گرم برای کاهش میزان فشاری که روی عضلات آسیب‌دیده وارد می‌شود، بسیار موثر است. به کمک آن‌ها می‌توانید درد و تورم را تسکین دهید. به علاوه این روش همچنین به سرعت بخشیدن روند بهبودی نیز کمک می‌کند. باند الاستیک یا گرم همیشه در بازار موجود است. شما باید ساق پا و از مچ پا به پایین را را با یک باند الاستیک یا گرم بپوشانید. باید سعی کنید که پای‌تان را بالا نگه دارید تا جریان خون را به این ناحیه کاهش بدهید. برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر، باید حدودا به مدت چند روز یا تا زمانی که به طور کامل از تورم و درد خلاص شدید، پای‌تان را بسته نگه دارید. از سوی دیگر، شما باید از بیش از اندازه محکم بستن ناحیه‌ی آسیب‌دیده پرهیز کنید، زیرا این کار می‌تواند سبب شود که جریان خون ضعیف شود. حواس‌تان باشد که اگر درد یا علائم دیگر افزایش یافتند، باید باندپیچی پا را باز کنید.

التهاب تاندون و سرکه‌

استفاده از سرکه‌ی گرم و بانداژ سرد یکی از درمان‌های خانگی دیگر برای التهاب تاندون زانو، مچ و سایر قسمت‌ها است. این روش می‌تواند برای خلاص شدن از درد و التهاب ناشی از تاندونیت به شما کمک کند، زیرا درمان گرم در کاهش درد و شل کردن عضلات موثر است در حالی که درمان سرد التهاب را کاهش می دهد. علاوه بر این، سرکه نیز به عنوان یک عامل ضد التهابی عالی عمل می‌کند.روش انجام کار: – ابتدا مقادیر مساوی آب و سرکه سفید آماده کنید و سپس آن‌ها را با هم مخلوط کنید. – بعد، ترکیب را در یک ظرف تمیز گرم کنید. – در یک تابه یا کاسه‌ی کوچک، سرکه و آب سرد را به نسبت ۱ به ۱ ترکیب کنید. – حالا یک حوله‌ی تمیز را در این مخلوط داغ غوطه‌ور کنید و بعد آن را بیرون بیاورید و با فشار دادن مایع اضافی‌اش را خارج کنید. – سپس حوله را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در اطراف منطقه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید. – بعد، حوله را در مخلوط سرد سرکه و آب غوطه‌ور کنید و همان روند را دنبال کنید. – شما باید این فرایند را ۳ بار تکرار کنید. – در نهایت، کمی مرطوب‌کننده روی پوست بمالید.

التهاب تاندون و طب سوزنی

یکی دیگر از روش‌های درمانی خوب طب سوزنی است. مطابق با یک مطالعه که در مجله‌ی پزشکی طب جامع‌نگر چین در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، طب سوزنی در مقایسه با برخی از تمرینات اکسنتریک، بهتر می‌تواند به بهبود درد و فعالیت در افراد مبتلا به تاندونیت مزمن کمک کند. علاوه بر این، طب سوزنی همچنین در افزایش اشباع اکسیژن و حجم خون در تاندون موثر است و همین باعث کاهش درد و تورم زانو می‌شود. با این حال، باید یک متخصص طب سوزنی مناسب برای درمان التهاب تاندون پیدا کنید.

التهاب تاندون و آب گازدار بدون قند

اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای رفع مشکل تاندونیت زانو، مچ و سایر قسمت‌ها هستید، نباید آب گازدار (سودا یا آب کربناته) را فراموش کنید. این آب می‌تواند برای از بین بردن التهاب و درد ناشی از تاندونیت به شما کمک کند. علاوه بر این، به لطف فرایند اسمز معکوس، آب گازدار به بیرون کشیدن مایع اضافی از پای شما کمک می‌کند. روش انجام کار: – در ابتدا، آب گازدار بدون قند را آماده کنید و منطقه‌ی آسیب‌دیده را در این آب به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه خیس بگذارید. – باید این روش را ۲ بار در روز و به مدت چند روز انجام دهید تا شاهد کاهش شدید درد و تورم باشید.

بیشتر بخوانید :

سه نما


مضرات و خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس چیست

نعناع

نعناع ،نعناع فلفلی ،نعناع داغ در بارداری،چگونه نعناع داغ درست کنیم،نعناع کوهی چیست،،خواص نعناع،خواص نعناع فلفلی،خواص نعناع برای پوست،خواص نعناع خشک،خواص نعناع فلفلی برای لاغری،خواص نعناع برای پوست صورت،خواص نعناع فلفلی،خواص نعناع در لاغری،خواص نعناع خشک،خواص نعناع در بارداری،خواص نعناع فلفلی چیست،خواص نعناع فلفلی برای مو

نعناع ، خواص نعناع , نعنا , نعناع ئ تنیگی نفس ، نعناع و سرماخوردگی

همانطور که می دانید نعنا یا نعناع، پونه، پودنه (نام علمی: Mentha) گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است. این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است. نعناع گیاهی است علفی و پایا. ساقه‌های آن دونوع خزنده و زیر زمینی می‌باشند. از میان ریشه‌ها، یک شاخه قائم و برگدار کوچک خارج می‌شود که برگ‌های آن متقابل، بیضوی، نوک تیز، دندانه دار و کمی پوشیده از کرک بوده و از تمامی قسمت‌های آن بوی معطر و مطبوعی استشمام می‌شود. ساقهٔ این گیاه چهارگوش و به رنگ قرمز مایل به بنفش یا مایل به ارغوانی است. گل‌های آن در ماه‌های مرداد و شهریور ظاهر می‌گردند. رنگ گلی یا ارغوانی مایل به بنفش دارند و به تعداد زیاد در مجاور یکدیگر به نحوی مجتمع می‌رویند. نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش، و برگ‌های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی‌متر، متقابل، نیزه‌ای یا دوکی است، حاشیهٔ آن دارای بریدگی‌های عمیقی است، بریدگی‌های کناره آن نوک تیز است. کرک برگ‌های نعنا کم است. نعنا سبز معمولاً در سرتاسر جهان کشت می‌شود، این گیاه حاصل تبدیل و ماندگاری بوته گیاه ریحان چند ساله می‌باشد. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می‌روید.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد نعناع صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

نعناع چیست

نعناع یکی از معروفترین گیاهان دارویی جهان بوده و از آن دهها گونه مختلف شناسایی شده است که تعداد کمی از آنها ارزش دارویی دارند. باستان شناسان برگهای خشک نعناع را در اهرام مصر یافته اند که مربوط به سه هزار سال پیش است. تیره نعناع دارای 187 جنس و 3000گونه است. نعناع فلفلی با نام علمی Mentha piperita و نام رایج Peppermint گیاهی است که از قدیم الایام به عنوان یک گیاه معطر و اشتهاآور به کار می رفته است. لغت « منتا » نام لاتینی و علمی این گیاه است و منشأ یونانی آن « مینته » است که نام یکی از فرشتگان اسطوره ای یونانی است و گفته می شود در این گیاه تجسم یافته است. امروزه نعناع فلفلی (Mentha piperita) از نظر طبی درکشورهای غربی ترجیح داده می شود در حالیکه در چین بیشتر از نعناع صحرایی (Mentha arvensis) استفاده می گردد. گونه های مختلف نعناع هر یک منشأ جداگانه ای دارند ولی معمولاً این گیاه در مناطق معتدل و استوایی میروید. امروزه بسیاری از گونه های این گیاه در سطح وسیعی در دنیا کشت می گردند و آمریکا مهمترین کشور تولید کننده این گیاه می باشد. مقدار مصرف سالانه اسانس نعناع در جهان به 10 هزار تن بالغ می رسد. گیاه نعناع دارای طبع گرم و خشک می باشدکه داری خواص دارویی فراوانی می باشد.

خواص چای نعناع برای قاعدگی

آیا می دانستید که چای نعناع می تواند برای خانم هایی که مبتلا به گرفتگی قاعدگی هستند، هم بسیار مفید باشد؟ یکی از خواص چای نعناع این است که این چای یک مایع خنک کننده موثر برای کاهش نفخ، دردهای شدید، گرفتگی قاعدگی و خستگی بوده و کسانی که در زمان قاعدگی دچار دل دردهای شدید هستند می توانند با نوشیدن چای نعناع، درد خود را تسکین دهند.درد و گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی معمولا ناشی از انقباضات و اسپاسم عضلات رحم می باشد. بنابراین چای نعناع با خواص ضد اسپاسم خود کمک می کند تا شدت انقباضات عضلات دیواره های رحم کاهش پیدا کرده و درد کاهش یابد. به غیر از کاهش ناراحتی ناشی از گرفتگی عضلات شما، چای نعنا در این دوره برای کاهش استرس و خستگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان سرطان مغز استخوان

درمان سرطان مغز استخوان

رادیوتراپی برای درمان سرطان استخوان و تابش گاما به بافت سرطانی. پرتو درمانی نمی تواند سلول های سرطانی را کاملا تخریب کند، اما تنها تعداد آنها را کاهش می دهد. با این حال، این به اندازه کافی برای کمک به کاهش درد استخوان در بیمار است. شیمی درمانی نیز یک روش درمان سرطان استخوان است. عمل جراحی. این روش برای درمان سرطان استخوان و برای حذف تومورهای خوش خیم و تعداد زیادی تومور بدخیم استخوان استفاده می شود. گاهی اوقات میزان رشد تومورهای استخوانی چنان زیاد است که به مناطق بزرگ اندام گسترش می یابد یا به شدت به اعصاب و اعصاب اعصاب آسیب می رساند. در این موارد، درمان سرطان مغز استخوان ممکن است بهترین راه برای قطع عضو در بیمار باشد. با توجه به بدخیمی های این بیماران و این که دوره های شیمی درمانی سنگین اشتها و تهوع و استفراغ را کاهش می دهد، این بیماران وزن و انرژی خود را از دست می دهند. علاوه بر انجام جراحی های سنگین همراه با استفاده از آنتی بیوتیک های قوی و طولانی مدت، این مشکل تغذیه ای را تشدید می کند. در نتیجه، این بیماران و به ویژه خانواده ها به شدت در مورد کاهش وزن بیش از حد نگران هستند و در تلاش برای رفع آن هستند. بنابراین، تشویق بیماران برای خوردن غذاهای سالم، طبیعی و سالم برای کمک به آنها برای درمان سرطان مغز استخوان، از خوردن غذاهای سنگین و چربی و ادویه جات و گیاهان جلوگیری کنید. همچنین بهتر است مقدار هر وعده غذا را در هر وعده کاهش دهید، اما تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید.
علل شایع همه سرطان ها

علل شایع انواع مختلف سرطان عبارتند از مصرف دخانیات، کمبود ورزش، مصرف غذای سریع، آلاینده های محیطی، اسانس های شیمیایی، غذاهای باقی مانده، اضافه وزن، overeating، استفاده از ظروف پلاستیکی، تفلون، سرب و آلومینیوم، صحیح شیمیایی، ترانس چربی بالا روغن جامد، مصرف کافئین بالا، نان سوخته، پنیر، روغن سرخ کردن، قاشق چای خوری، چیپس و پف و غیره، تماشای ماهواره ها، کامپیوترها و تلویزیون، بازی کردن با بازی های کامپیوتری، تعویق افتادن ازدواج، آلودگی بیوفروش در نان سنگک، وجود دارد 800 واحد آکریل آمید که سرطان زا هستند و در حال حاضر تا 0.5 واحد آکریل آمید هستند. در حال حاضر نان دارای کمترین مقدار آکریل آمید است. سایر علل سرطان عبارتند از غذاهای صنعتی و غذاهای آماده (غذای سریع، سوسیس، سوسیس، همبرگر، پیتزا، نیترات موجود در بدن، تبدیل شدن به نیتروزامین، سرطان زا)، نوشیدن صنعتی (نوشیدنی های گازدار، آبمیوه های شیمیایی و غیره)، مواد شیمیایی و پلاستیک، روانشناختی و روانشناختی، مواد شیمیایی، مواد شیمیایی معطر، عطرهای شیمیایی، سیمهای الکترونیکی و مخابراتی، تمام لوازم الکتریکی که میدان مغناطیسی را ایجاد می کنند (برخی از قطعات رایانه ای که داغ می شود، گاز فلوئور سمی تولید می شود)، لباس های نسوز، آرایشی شیمیایی، مواد شیمیایی نگهدارنده، طعم دهنده ها و رنگ های شیمیایی، قوطی ها و کمپوت ها.
پیشگیری از سرطان در طب سنتی

- مصرف سدیم به میزان مورد نیاز. نمک دریایی منبع خوبی از سدیم است. اما مصرف بیش از حد سدیم باعث افزایش فشار خون می شود، بنابراین قبل از خوردن یک گرم و یک گرم بعد از خوردن نمک در حالی که غذای شما نمک است، غذا بخورید. - مصرف روی. برخی از منابع روی شامل گردو خشک، فندق خشک و بادام می باشد. مصرف بیش از حد در مسمومیت - مصرف کلسیم تا آنجا که لازم است. برخی از منابع کلسیم عبارتند از شیر، خمیر و ماست. مصرف بیش از حد کلسیم سرطان استخوان و لوسمی را به وجود می آورد. - مصرف فیبر به مقدار مورد نیاز. برخی منابع فیبر عبارتند از سبزیجات تازه و سالم و کاهو بدون اضافه کردن سس. کمبود فیبر گیاهی می تواند باعث ایجاد سرطان روده بزرگ شود - ویتامین A به اندازه کافی مصرف می شود. برخی از منابع ویتامین A عبارتند از هویج زرد، زردآلو، کدو تنبل. کمبود ویتامین A باعث افزایش اثر مواد سرطانزا می شود. - ویتامین B را به مقدار مورد نیاز مصرف کنید. بعضی از منابع ویتامین در خانواده B عبارتند از موس 21 صبح و ناشتا، آناناس، سبوس گندم و جو. کمبود ویتامین B، به ویژه ویتامین B2، می تواند رشد سرطان پوست پوست را افزایش دهد.
تعهدات برای همه سرطان ها

- برای جلوگیری و درمان سرطان در 6 صبح، نوشیدن آب خیار، 12 ساعت در ظهر چایچی، ساعت 6 شب در کاهو، در ساعت 12، خوردن آب کلم بروید. - برای التیام لخته شدن خون و درمان پلاک، جوشاندن جوجه و سپس پس از شستشو، آن را با یک کاهو مخلوط کنید، سپس اعمال کنید. - انار صورتی با پرده انار ضد سرطان. شب بخیر - "سوپ جو دوسر" با سرکه طبیعی، انگور Asgari. - خوردن خیار مصری در درمان سرطان بسیار موثر است - زردآلو و هویج زرد ضد سرطان هستند. به خصوص در سرطان ریه و پانکراس. - عصاره پوست و برگ های درخت بلوط ضد سرطان است. سس پال با عسل، آب سیب با عسل، آب با عسل. میوه هایی حاوی بتا کاروتن مفید هستند مانند آب هویج زرد و زرد. و در نهایت آنچه شما در نظر داشتید در این مقاله مطالعه کنید: آیا سرطان مغز استخوان درمان می شود؟ درمان سرطان استخوان مغز با گیاهان با شیر کم چرب و تازه شیرده با عسل طبیعی اسطوخودوس ترکیب کنید. -

شایع ترین انواع فتق چیست

شایع ترین انواع فتق چیست


فتق درونی (بافت همبند منطقه کشاله ران) فتق دیسک (از منطقه عضلات تحت عمل جراحی) فتق ناف (در نوزادان اتفاق می افتد و مشکل در عضلات اطراف بند ناف است) فتق پریااستریک (در شکم فوقانی و بین قفسه سینه و بند ناف اتفاق می افتد) فتق اطراف بند ناف (در اطراف ناف و بیشتر در زنان رخ می دهد)


Image result for ‫فتق‬‎


درمان فتق چگونه است؟

از آنجاییکه عوارض فتق آن می تواند سلامت و زندگی بیمار را تهدید کند، ضروری است که آن را در اسرع وقت پس از تشخیص درمان کند. اساسی ترین درمان برای فتق یک تعمیر جراحی است. جراحی در روش سنتی (باز) یا لاپاروسکوپی (بسته) انجام می شود. جراحی لاپاروسکوپی به خصوص در مواردی که جراحی باز شکست خورده است و فتق بیمار تجدید حیات است توصیه می شود. همچنین در چاقی و در بعضی موارد، شکاف دو طرفه نیز توصیه می شود. امروزه با استفاده از یک پچ (مش) عود پس از جراحی فتق را کاهش می دهد. در مورد افراد مسن که فتق بزرگ و مزمن دارند و به راحتی عبور می کنند و خطر جراحی بیشتر است، جراحی در نظر گرفته نمی شود. فتق افتادگی بینی کمتر از یک سانتیمتر در هنگام تولد است، معمولا در طی چهار سالگی.

داروهای درمان فتق

941/5000 416 characters over 5000 maximum: ، تا بررسی های لازم به عمل آید. 12- تشنج-علائم روانی: تشنج ممکن است از علائم فعالیت بیماری لوپوس باشد. همچنین تشنج می تواند در اثر ضایعات قدیمی مغزی نیز ایجاد شود. بنابراین توصیه می شود در صورت بروز تشنج حتما به اورژانس بیمارستانی که روماتولوژیست دارد مراجعه نمائید. یکی دیگر از تظاهرات بیماری لوپوس علائم روانی می باشد.در صورت ایجاد علائم روانی به متخصص روماتولوژیست خود مراجعه نمائید تا بررسی های لازم به عمل آید. برای ناراحتی خفیف شما می توانید از داروهایی مانند استامینوفن استفاده کنید. خونریزی و بزرگ شدن ناحیه ممکن است عوارض دیرین جراحی باشد که به طور کلی نیازی به درمان خاصی ندارد و با درمان علائم (آب گرم و مصرف آب) بهبود می یابد. نکته اینجا اینست که بیماران سنگین نباید بلافاصله پس از جراحی شروع کنند و عود فتق را افزایش دهند. عفونت زخم، همانند سایر زخم ها، ممکن است رخ دهد. اساسا، پس از جراحی فتق، نباید تا 48 ساعت فرو برد، اما پس از آن بیمار می تواند به حمام برود. سایر عوارض جانبی سوزش و خارش فتق آن مهم نیست. در عمل جراحی دوپروانه دو طرفه، اگر تکنیک نادرست باشد، می تواند به عنوان یک ناباروری دیده شود که بسیار نادر است. به طور کلی، ماهیچه های شکم می توانند از عود فتق جلوگیری کنند. اساسا، فتق کشاله ران در افراد دارای عضلات شکم بیشتر احتمال دارد.



آیا فتق بعد از عمل دوباره ظاهر می شود؟


   بله بسته به روش جراحی، فتق ممکن است بعد از جراحی دوباره ظاهر شود. گاهی اوقات از مش و فتق های تیزی مصنوعی استفاده می کنیم تا از فتق به عنوان ستون فقرات جلوگیری کنیم، که گاهی اوقات به عقب برگردد.  


آیا فتق دیسک را بهبود می بخشد؟


نه در موارد فتق کشاله ران در مدت زمان محدود، که بیمار وقت لازم برای عمل جراحی ندارد، مشکل نیست، اما درمان آن نیست و استفاده طولانی مدت از فتق وجود چسبندگی لایه های فتق را ایجاد می کند سخت تر و جراحی.   عوارض جراحی فکری چیست؟ شایعترین عارضه جراحی فک، یک منطقه است که گاه برای یک سال آزار دهنده می ماند. این امر می تواند مفید باشد اگر شما از موچین استفاده کنید و شورت های تنگ را بپوشانید که می تواند بیضه ها را افزایش دهد.   آیا مردان پس از جراحی فتق یک رابطه زناشویی دارند؟ پس از فتق، روابط زناشویی هیچ ارتباطی با خود ندارد و هر زمان که بیمار درد نداشته باشد، می تواند رابطه جنسی داشته باشد.