آلرژی یا حساسیت چیست؟

آلرژی یا حساسیت چیست؟

آلرژی,بیماری آلرژی,آلرژی در بارداری,علائم آلرژی,درمان آلرژی,درمان آلرژی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلرژی,آلرژی را چگونه درمان کنیم,آلرژی در کودکان,آلرژی در بزرگسالان,آلرژی در نوزادان,آلرژی در بهار,آلرژی در تابستان,آلرژی در پاییز,آلرژی در زمستان,آشنایی با آلرژی,همه چیز در مورد آلرژی,آلرژی واگیردار است,آلرژی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان آلرژی

درمان آلرژی, درمان حساسیت, حساسیت فصلی, آلرژی

به گزارش بی اس ام اس آلرژی، واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلف است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای سیستم ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی آزار موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند. برای مثال گرده گیاهان، می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده است. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند.

چرا آلرژی یا حساسیت اتفاق می‌افتد؟

هنگامی که یک سیستم ایمنی افراطی در معرض یک ماده حساسیت ‌زا قرار می ‌گیرد، چند اتفاق می‌افتد:

1. بدن برای مبارزه با ماده مذکور، شروع به تولید نوع خاصی پادتن یا آنتی بادی (Antibody) می‌ پردازد که IgE نام دارد.2. آنتی بادیها به نوعی سلول خونی که مست سل mast cell نام دارد متصل می ‌شوند. این سلولها در دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش، که محل اصلی ورود عوامل آلرژی‌ زا است، فراوانند.3. مست سلها با انفجار خود مواد شیمیایی مختلفی از جمله هیستامین histamine آزاد می ‌کنند که عامل اصلی بروز بسیاری از علایم آلرژی است که از جمله این علایم می ‌توان به خارش گلو و آب ریزش بینی اشاده نمود.4. اگر ماده حساسیت ‌زا در هوا باشد، عکس العمل آلرژِیک در چشمها، بینی و ریه رخ می ‌دهد و اگر این ماده خورده شود، عکس العمل آلرژیک در دهان، معده و سایر بخش های دستگاه گوارش بروز می ‌کند. گاهی مواد شیمیایی تولید شده در بدن به قدری زیاد است که علایم بسیار حادی نظیر کهیر، کاهش فشار خون، شوک یا بیهوشی (شوک آنافیلاکسی) نیز بوجود می ‌آیند.

درمان آلرژی, درمان حساسیت, حساسیت فصلی, آلرژی

آلرژیها چطور عمل می‌کنند؟

آلـرژیهـا عـکس الـعـمـل هـایـی حسـاس در بـرابر موادی هستـنـد کـه حـتـی مـمـکن اسـت کاملاً بی ‌ضرر باشند و ربـطی هم به جنسیت و سن و نژاد ندارد. در عملیاتی که حـساس سـازی نـامیـده می‌شود، بدن فرد در مقابل یک ماده خاص پادتــن می‌سازد که به آلرژی تبدیل می ‌شود. در نـتـیـجه هرگاه فرد با آن ماده خاص تماس می ‌یابد، این سیـستم دفـاعی در مقابل آن واکنش منفی ایجاد می ‌کند. ضد آلرژی ها در خون بدن هیستامین آزاد می‌ کنند که آن هم مسائل جانبی دارد. بطور مثال، هیستامین غشای مخاطی بینی و چشم ها را آبدار و خارش آور می‌ کند. همچنین آماس‌ هایی سفید رنگ و خارش آور که کهیر نامیده می‌ شوند در بدن ایجاد می ‌گردد.با توجه به نوع آلرژی و قسمتی از بدن که درگیر آن است، علائم مختلفی از قبیل خارش پوست، چشمها یا بدن، ایجاد کهیر و جوشهای پوستی ، عطسه، سرفه، تنفس صدا دار، حالت تهوع و استفراغ ایجاد می‌ شود. در نمونه ‌هایی نادر حتی آلرژی های بسیار خطرناک و تهدید کننده مرگ نیز که آنافیلاکسیز نامیده می ‌شوند هم اتفاق می‌افتد.

علایم آلرژی کدامند؟

نشانه‌های آلرژی را می‌توان به سه دسته خفیف، متوسط و حاد تقسیم نمود.

عکس العمل خفیف، شامل نشانه ‌هایی است که یک ناحیه از بدن را تحت تاثیر قرار می ‌دهد، مانند التهاب، خارش و آبریزش از چشم. علایم خفیف به بخشهای دیگر بدن منتقل نمی ‌شوند.نشانه عکس العمل متوسط، در بخش های مختلف بدن منتشر می ‌شوند و خارش چشم ممکن است به خارش گلو و تنگی نفس هم منجر شود.عکس العمل حاد که آنافیلاکسیس (anaphylaxis) نام دارد ، نادر است و یک موقعیت خطرناک و از جمله مواردی است که در میان فوریت های پزشکی قرار دارند. در چنین مواردی، آلرژی در تمام بدن منتشر می ‌شود. این حالت ممکن است با مجموعه‌ای از حملات خارش چشم و صورت آغاز شود و در عرض چند دقیقه، به سرعت در تمام بدن پخش شود و علایم جدی ‌تری چون درد معده، گرفتگی عضلات، تهوع و اسهال را به دنبال داشته و در عین حال درجه التهاب مجاری تنفسی و گوارشی به حدی برسد که تنفس و بلع بسیار مشکل شود.اغتشاش ذهنی و سرگیجه نیز از جمله علایم حساسیت هستند زیرا مشکل آنافیلاکسیس باعث کاهش شدید فشار خون نیز می ‌شود.علائم آلرژى در ریه‌ ها به صورت تنگى نفس (آسم)، در پوست به صورت قرمزى و خارش (کهیر و اگزما) و در معده و روده‌ها به صورت اسهال و استفراغ و دردشکم (آلرژى غذایى) می‌ باشد.واکسیناسیون یا حساسیت زدایی در موارد شدید که به درمانهای علامتی پاسخ نمی دهد و آلرژی در تمام طول سال فرد را رنج میدهد توصیه می شود. این روش درمانی بین سه تا پنج سال طول می کشد و موفقیت 70 تا 80 درصد دارد و در کلینیک های تخصصی آلرژی انجام می شود.

آیا همه دارای نوعی آلرژی هستند؟

لزوما همه دارای آلرژی نیستند. البته اکثر حساسیت ها، ارثی هستند و از والدین به فرزندان منتقل می ‌شوند. اشخاص می‌توانند توانایی ابتلا به آلرژی را نیز ارث ببرند و در عین حال به هیچ ماده خاصی حساس نباشند و فقط نقش انتقال دهنده را بازی کنند. هنگامی که یکی از والدین به نوعی از حساسیت مبتلا باشد، شانس ابتلای فرزند او 50% و اگر هر دو آنها آلژیک باشند، این مقدار به 75% می ‌رسد.

چه افرادی در خطر هستند؟

هر کسی می ‌تواند هر زمانی دچار آلرژی شود. شیوع آلرژی در آمریکا تقریباً بین 9 تا 16 درصد است. هرچند، بعضی حساسیت های غذایی در کودکی (مثل تخم مرغ یا مرکبات) ممکن است با بزرگتر شدن توسعه یابد. عواملی از قبیل توارث، کودکانی که از شیر مادر تغذیه نشده‌اند، استفاده زود هنگام بعضی مواد آلرژی ‌زا (مثل خوردن بادام هندی برای کودکان زیر 2 سال) می ‌تواند پیش بینی باشد برای اینکه آیا شما دچار آلرژی می‌شوید یا خیر.

آزمایش آلرژی

پزشک می ‌تواند به سادگی با انجام تست های آلرژی پوستی متوجه شود که آیا شما دچار آلرژی هستید یا خیر ولی 100 درصد قابل اطمینان نیستند. پزشک همچنین با خراش دادن قسمت کوچکی از پوست با سوزن تزریق مقدار بسیار کمی از آن آلرژی روی پوست به این نکته واقف می‌شود. در بعضی موارد آزمایشات خون هم می‌تواند برای شناسایی آلرژیهای پرخطر و کشنده ‌تر استفاده شود.

آلرژی متداول

اگر به گرد و خاک آلرژی دارید، احتمالاً حساسیت شما به خاطر وجود کرم‌های خاکی می باشد. این کرم‌ها در لباسهای دور انداخته شده و بی‌مصرف که گرد و خاک منزلتان را سبب می ‌شود، رشد می ‌کنند. همچنین این آلرژیها از وجود مقدار زیادی خاک در مکان های تاریک و نمور مثل زیر زمین یا حمام‌ هایی که درست ساخته نشده‌اند ایجاد می ‌شود.

درمان:

آلرژی درمان قطعی ندارد. فقط میتوان آن را کنترل کرد.

1- اجتناب از مواجهه با عوامل آلرژیک وحساسیت ‌زا2-عدم مصرف مواد غذایی آلرژی زا در طول مدت ایجاد آلرژی (هرگونه‌ غذا یا مواد غذایی آلرژی زا ماده‌ای‌ که‌ بلعیده‌ می‌شود، می‌تواند باعث‌ بروز واکنش‌ آلرژیک‌ شود. غذاهایی‌ که‌ بیشتر باعث‌ این‌ حالت‌ می‌شوند، عبارتند از: شیر گاو ، تخم‌مرغ‌، گندم‌، سویا، بادام‌ زمینی ، ماهی ‌، آجیل مثل‌ گردو و فندق، خربزه ، کنجد ، تخمه ی آفتاب‌ گردان‌ و شکلات)3-استفاده از اسپری های بینی مانند اسپری کرومولین، این اسپری ها مانع از ترشح می ‌شوند.4-شستشوی مرتب بینی با سرم نمکی5- مصرف یکی از آنتی هیستامینهای موجود با نظر پزشک

منبع:tenyan.net

آلرژی یا حساسیت چیست؟

آرایشی مناسب برای عکس گرفتن!

آرایشی مناسب برای عکس گرفتن!

خواص آرایش مناسب,فواید آرایش مناسب,آرایش مناسب درمانی,خاصیت آرایش مناسب,خواص آرایش مناسب درمانی,خواص آرایش مناسب برای پوست,خواص آرایش مناسب برای مو,خواص آرایش مناسب برای جوانی,خواص آرایش مناسب برای بارداری,خواص خوردن آرایش مناسب,فواید آرایش مناسب خام,فواید آرایش مناسب پخته 

آرایشی مناسب ,آرایشی مناسب برای عکس

به گزارش بی اس ام اس اگر فقط به این دلیل از دوربین عکاسی فراری هستید که در عکس ها زیبا و جذاب به نظر نمی رسید، این مقاله را دنبال کنید تا به شما بگویم راه حل مشکل شما چیست…فارغ التحصیلی ، ازدواج ، تعطیلات؛ عکس ها پشت سر یکدیگر.اگر فقط به این دلیل از دوربین عکاسی فراری هستید که در عکس ها زیبا و جذاب به نظر نمی رسید، این مقاله را دنبال کنید تا به شما بگویم راه حل مشکل شما چیست.ابتدا، به این فکر کنید که معمولا در چه زمان و چه مکانی مجبور هستید که عکس بگیرید.اغلب نور فلاش دوربین آرایش چهره شما را بیشتر نشان می‌دهد، پس از فلاش دستی استفاده کنید.یک کرم پودر یا پنکیک خوب و مناسب پیدا کید تا قبل از عکس گرفتن کمی زیر چشم ها و روی بینی تان بزنید تا تیرگی های زیر چشم و قرمزی و براقی بینی تان را بگیرد.وقتی در آتلیه عکس می گیرید، نور فلاش ممکن است شما را رنگ پریده نشان دهد ، پس یک کرم پودر و پنکیک خوب اینجاست که به کمک شما می آید. از پنکیک هایی که حاوی دی اکسید تیتانیوم هستند خودداری کنید، چرا که باعث می شوند شما بیشتر رنگ پریده به نظر برسید،‌ از پنکیک هایی استفاده کنید که مایل به صورتی هستند. ( پنکیک هایی که متمایل به رنگ زرد هستند نیز اغلب رنگ طبیعی دارند).

 آرایشی مناسب ,آرایشی مناسب برای عکس

برای داشتن آرایشی مناسب عکاسی تا آخر مقاله با ما همراه باشید:

– گلگون کردن گونه ها و چهره شما را زیبا می کند اما ممکن است در عکس زیادی چرب و روغنی به نظر برسید. از مرطوب کننده نیز استفاده نکنید. اگر پوستی چرب دارید،( در قسمت بینی یا پیشانی) می توانید قبل از اینکه پنکیک بزنید چربی صورت تان را با لوسیون ضد چربی بگیرید.- از رنگ های گرم در پودر آرایشی تان استفاده کنید. برخلاف عقیده عموم، رنگ های مات در تصویر دیده نمی شوند و اگرپودر مناسبی نزنید پوست شما گچی و بی حالت خواهد بود.- اگر یک تاب نیم تنه به تن دارید، رنگ صورت و گردن و بالاتنه تان را با هم چک کنید تا هماهنگ باشند. استفاده از رنگ های برنزه آسان ترین راه برای یکدست کردن پوست شماست.- برای فلاش دوربین چهره شما را خراب نکند، از رنگ های بسیار روشن در رژتان استفاده نکنید. همچنین رنگ های پرتلالو و زننده را برای سایه چشم تان انتخاب نکنید. هر دو اینها نور را منعکس کرده و باعث می شوند چهره شما در عکس چرب و روغنی به نظر برسد. البته اگر از سایه چشمی که شاد و براق باشد به مقدار کم استفاده کنید در عکس جلوه خاصی خواهد داشت. اما این سایه ها نباید رنگارنگ باشد.- از خط لبی استفاده کنید که همرنگ رژ تان باشد. مراقب باشید وقتی رژتان را می زنید قسمتی از خط لب تان پاک نشود.- یک نفس عمیق بکشید اگر عصبی هستید و استرس دارید، مطمئن باشید این حالت در عکس تان مشخص خواهد شد. بین گرفتن عکس ها، چشمان تان را ببندید و تمرکز کنید و ریلکس باشید.

منبع: persionv

آرایشی مناسب برای عکس گرفتن!

مبتلایان به تبخال بخوانند

مبتلایان به تبخال بخوانند

تبخال,بیماری تبخال,تبخال در بارداری,علائم تبخال,درمان تبخال,درمان تبخال با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان تبخال,تبخال را چگونه درمان کنیم,تبخال در کودکان,تبخال در بزرگسالان,تبخال در نوزادان,تبخال در بهار,تبخال در تابستان,تبخال در پاییز,تبخال در زمستان,آشنایی با تبخال,همه چیز در مورد تبخال,تبخال واگیردار است,تبخال و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان تبخال
مبتلایان به تبخال بخوانند

به گزارش بی اس ام اس طبق تحقیقات پزشکی، تبخال بیماری واگیرداری است که ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس می باشد.اگرچه نمى‌توان تبخال را معالجه کرد یا به کلى از آن پیشگیرى کرد، اما راه هایى وجود دارد که مى تواند توالى بروز آن را کاهش دهد یا مدت بروز آن را محدود کند. تبخال کاملاً با  آفت که بعضى افراد آن را با تبخال اشتباه می‌کنند،  متفاوت است. آفت ها معمولاً مسرى نیستند و زخم هایى هستند که بر روى بافت‌هاى نرم درون دهان به وجود مى آیند، جایى که تبخال نمى‌زند.

علائم و نشانه هاى تبخال:

تاول هاى کوچک و دردناک پر از مایع که روى منطقه برجسته، قرمز و دردناک پوستتان قرار دارند.درد یا مورمور شدن که اغلب یکى دو روز پیش از ظهور تاول‌ها احساس می شود.معمولاً 7 تا 10 روز طول مى‌کشد تا تبخال برطرف شود. تبخال معمولاً روى لب‌ها ظاهر مى شود. اما گاهى روى سوراخ هاى بینى، چانه یا انگشتان دست هم دیده مى‌شود. گرچه غیر معمول است، اما ممکن است تبخال در داخل دهان هم بروز کند(اما تنها بر روى لثه ها یا کام سخت که در سقف قرار دارد).اگر زخمى روى بافت هاى نرم درون دهانتان ظاهر شود ممکن است آفت باشد، ولى مطمئناً تبخال نیست.علائم تبخال ممکن است حداکثر تا 20 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر نشود و معمولاً 7 تا 10 روز طول مى‌کشد. تاول ها شکل مى‌گیرند، مى‌ترکند و ترشح مى‌کنند. سپس کبره زردرنگى تشکیل مى شود و نهایتاً با ریختن آن، پوست صورتى رنگى در زیر ظاهر مى‌شود و تبخال بدون گذاشتن جا بهبود مى یابد.

علل تبخال:

گونه هاى معینى از ویروس هرپس باعث تبخال مى‌شود.ویروس هرپس سیمپلکس  معمولاً در صورت، تبخال ایجاد مى‌کند. این ویروس مسئول ایجاد تبخال هاى تناسلى است. با این حال هر دو نوع ویروس مى توانند هم در ناحیه صورت و هم در دستگاه تناسلى تبخال ایجاد کنند.زمانی تبخال به شما سرایت مى‌کند که با شخصى که داراى ضایعه فعال است تماس بگیرید. استفاده مشترک از ظروف غذا، تیغ و حوله مى تواند باعث سرایت عفونت شود.هنگامى که یک بار به تبخال مبتلا مى‌شوید، ویروس در سلول‌هاى عصبى پوست‌تان نهفته باقى مى‌ماند و ممکن است دوباره به صورت عفونتى فعال در همان محل اول یا نزدیک به آن ظاهر شود. در این صورت ممکن است در محل قبلى، احساس خارش یا برآمدگى کنید.تب، استرس و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است باعث عود تبخال شود.

چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟

تبخال‌ها عموماً بدون درمان بهبود مى‌یابند. اما در موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:- دچار بیمارى دیگرى هستید که باعث اختلال دستگاه ایمنى شما شده است.- تبخال هایى دارید که پس از یک تا دو هفته به خودى خود بهبود نمى‌یابند.- علائم بیمارى شدید است.- عودهاى مکرر تبخال در شما رخ مى‌دهد.

عوارض تبخال:

تبخال مسرى است. ویروس تبخال مى‌تواند از طریق پوست، از شخصى به شخص دیگر منتقل شود.ویروس “هرپس سیمپلکس” مى تواند حتى زمانى که تاول‌ها ظاهر نشده‌اند مسرى باشد، اما بیشترین خطر انتقال عفونت زمانى است که تاول ها ظاهر مى‌شوند تا زمانى که آنها کاملاً خشک مى‌شوند و کبره مى‌بندند.اگر به تبخال مبتلا هستید، از تماس با نوزادان، افراد مبتلا به اگزما (التهاب پوستى ناشى از آلرژى) یا افراد دچار اختلال دستگاه ایمنى مثل مبتلایان به سرطان، ایدز یا گیرنده پیوند عضو خوددارى کنید.عفونت تبخالى چشم که باعث ایجاد جوشگاه بر روى قرنیه مى شود، یکى از علل مهم کورى است. این عارضه نیاز به درمان فورى پزشکى دارد.

درمان

تبخال عموماً بدون نیاز به درمان پس از 7 تا 10 روز برطرف مى‌شود. اگر به حملات مکرر تبخالى دچار مى‌شوید، پزشکتان ممکن است داروهاى ضد ویروسى برایتان تجویز کند.استفاده از دارو مى تواند طول دوره ابتلا به تبخال را کوتاه کند و درد شما را کاهش دهد.

مبتلایان به تبخال بخوانند

پیشگیرى:

براى اینکه از ابتلا به تبخال پیشگیرى کنید و یا نگذارید تبخال به سایر نقاط بدنتان یا افراد دیگر منتقل شود، به توصیه هاى زیر عمل کنید:از بوسیدن یا تماس پوستى با افراد مبتلا به تبخال، در زمانى که تاول روى پوست آنها وجود دارد خوددارى کنید. ویروس مى تواند تا هنگامى که ترشحات مرطوب در تاول وجود دارند، انتقال یابد. از وسائل مشترک استفاده نکنید. وسائل غذاخورى، حوله ها و سایر چیزهاى شبیه به آنها مى تواند در صورت وجود تاول ها، باعث انتقال بیمارى شود.دست هایتان را تمیز نگه دارید: اگر مبتلا به تبخال هستید، قبل از لمس کردن افراد دیگر، دست هایتان را بشویید.مراقب لمس کردن سایر نقاط بدنتان باشید، به خصوص چشم ها و دستگاه تناسلى، به گسترش عفونت حساسند.از عوامل تحریک کننده بپرهیزید. از جمله وضعیت هایى که ظهور تبخال را تحریک مى کنند، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است.از کرم هاى ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب را پیش از قرار گرفتن طولانى مدت زیر آفتاب، چه در تابستان و چه در زمستان، روى لب ها و صورتتان بمالید تا از ظهور تبخال پیشگیرى کنید.

مراقبت های شخصى:

تبخال معمولاً بدون درمان ناپدید مى‌شود. در طول مدتى که تبخال وجود دارد، با رعایت نکات زیر مى توانید از ناراحتى رهایى یابید:استفاده از کرم ها: کرم هاى معمولى که بدون نسخه پزشک به فروش مى رسند ممکن است راحتى شما را فراهم کنند، اما انتظار نداشته باشید که بهبودى را تسریع کنند.استفاده از مسکن ها: از جمله آسپیرین، استامینوفن و ایبوپروفن براى تخفیف درد. به کودکان هیچ گاه آسپیرین ندهید. آسپیرین مى تواند یک عارضه نادر و بالقوه کشنده را به نام نشانگان “راى” در کودک ایجاد کند.

استفاده از گرما یا سرما

اجازه بهبود به ضایعه بدهید: از فشار دادن، کندن یا سوراخ کردن تاول‌ها بپرهیزید.

منبع:aftabir.com

مبتلایان به تبخال بخوانند

9 مرحله مسواک زدن

9 مرحله مسواک زدن

خواص مسواک زدن,فواید مسواک زدن,مسواک زدن درمانی,خاصیت مسواک زدن,خواص مسواک زدن درمانی,خواص مسواک زدن برای پوست,خواص مسواک زدن برای مو,خواص مسواک زدن برای جوانی,خواص مسواک زدن برای بارداری,خواص خوردن مسواک زدن,فواید مسواک زدن خام,فواید مسواک زدن پخته

9 مرحله مسواک زدن

به گزارش بی اس ام اس : در آخرین لحظات شب که حسابی خوابتان می‌آید، تازه یاد مسواک زدن می‌افتید. خیلی هول هولکی سراغ مسواک می‌روید و در عرض یک دقیقه دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید ولی آیا روش درست مسواک زدن همین است؟ در این مقاله، روش صحیح مسواک زدن را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم.

1.مسواک و خمیردندان را آماده کنید اول دندان‌هایتان را نخ بکشید. سپس سر مسواک‌تان را خیس کنید و کمی خمیردندان حاوی فلوراید روی آن بمالید.

2.از آخرین دندان سمت چپ فک بالایتان شروع کنید در جهت عقربه‌های ساعت مسواک زدن دندان‌ها را ادامه دهید. نوک موهای مسواک را در خط رویش دندان‌ها قرار دهید و به سر مسواک یک زاویه 45 درجه بدهید. سپس برای 20 ثانیه به سر مسواک حرکت لرزشی با دامنه کوتاه بدهید.

 

9 مرحله مسواک زدن

3.مسواک‌تان را بچرخانید پس از 20 ثانیه به سر مسواک‌تان یک حرکت چرخشی بدهید تا مواد غذای از سطح لثه و دندان جدا شده و داخل دهان بیفتند. حالا نوبت سه دندان بعدی است.

4.سطح بیرونی دندان‌ها را با حرکت در جهت عقربه ساعت مسواک بزنید مسواک‌تان را روی سطح بیرونی دندان‌ها قرار دهید و یک زاویه 45 به سر مسواک‌تان بدهید. سپس با حرکت آرام در جهت عقربه‌های ساعت دندان‌ها را سه تا سه مسواک بزنید. سطح بیرونی دندان‌های بالا و پایین را با این روش مسواک بزنید.

9 مرحله مسواک زدن

5.سطح پشتی (زبانی) دندان‌های جلوی فک بالا را مسواک بزنید مسواک‌تان را به صورت عمودی نگه دارید و با حرکت آرام و با دامنه کوتاه به صورت جلو و عقب سطح پشتی دندان‌های قدامی بالا را مسواک کنید. دو تا سه بار این حرکت را تکرار کنید.

6.پشت دندان‌های قدامی پایین را مسواک بزنید مسواک‌تان را به صورت عمودی نگه دارید و با حرکت آرام و با دامنه کوتاه به صورت جلو و عقب پشت دندان‌های قدامی پایین را مسواک بزنید. دو تا سه بار این حرکت را تکرار کنید.

7.سطح جونده دندان ها را مسواک بزنید سطح جونده دندان های آسیای کوچک و بزرگ را با یک حرکت رفت و برگشت با دامنه کوتاه مسواک بزنید.

8.سطح داخلی گونه و سطح زبا‌ن‌تان را مسواک بزنید 30 ثانیه برای سطح داخلی گونه و 30 ثانیه برای زبان‌تان وقت بگذارید. حرکت سر مسواک شما باید بسیار آرام و چرخشی باشد.

9.شستن دهان در مرحله آخر فراموش نشود در مرحله آخر یک لیوان آب کنید و با آن دهان‌تان را بشویید. می‌توانید پس از آن از دهان‌شویه هم استفاده کنید.

منبع: salamatiran.com

9 مرحله مسواک زدن

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟


 خون دماغ,بیماری خون دماغ,خون دماغ در بارداری,علائم خون دماغ,درمان خون دماغ,درمان خون دماغ با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان خون دماغ,خون دماغ را چگونه درمان کنیم,خون دماغ در کودکان,خون دماغ در بزرگسالان,خون دماغ در نوزادان,خون دماغ در بهار,خون دماغ در تابستان,خون دماغ در پاییز,خون دماغ در زمستان,آشنایی با خون دماغ,همه چیز در مورد خون دماغ,خون دماغ واگیردار است,خون دماغ و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان خون دماغ

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟

به گزارش بی اس ام اس خون دماغ حتی اگر به ندرت اتفاق بیافتد، باید جدی گرفته شود. این عارضه که در پزشکی با عنوان «اپیستاکسی» از آن یاد می‌شود، به علت قطع شدن رگ های کوچک خونی در داخل بینی اتفاق می‌افتد.در یک مکان خنک بنشینید، به آرامی و توسط دهان نفس بکشید و لباس های اطراف گردن تان را باز کنید.سرتان را به جلو خم نکنید، اما کمی به عقب متمایلش نمایید.اگر خونی در دهان تان هست، به بیرون بیندازیدش زیرا غورت دادن خون باعث تهوع می‌شود.بینی تان را به آرامی تمیز کنید تا اگر لخته خونی در بینی مانده، خارج شود.با دو انگشت، دو سوراخ بینی تان را پنج تا ده دقیقه نگه دارید تا جریان خون قطع شود.(حواستان باشد که اگر مشکوک به شکستگی بینی هستید، سعی نکنید که جلوی خونریزی از دو سوراخ بینی را بگیرید).ضمناً می‌توانید چند تکه یخ که در یک پارچۀ سفید پیچیده شده است را روی بینی تان بگذارید تا جریان خون از بینی کم شود.اگر این روش اثر نداشت، چاره ای ندارید جز اینکه یک فتیله پنبه ای که قابلیت بند آوردن خون را داشته باشد، در سوراخ های بینی تان قرار دهید (پنبه باید به یک مادۀ منعقد کننده آغشته شده باشد). سپس یک ساعت منتظر بمانید و بعد به آرامی فتیله ها را خارج کنید. در تمام موارد، زیاد فتیله ها را عوض نکنید زیرا ممکن است این کار باعث حساس شدن مخاط بینی شود.به محض اینکه جریان خون متوقف شد، تا 4 ساعت از فین کردن خودداری کنید.در طی این مدت از خوردن قرص آسپرین یا هر ضد التهاب دیگر اجتناب نمایید.

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
1)اگر خون طی نیم ساعت بند نیامد، یا اگر همراه با سردرد بود، فوراً به پزشک مراجعه کنید. پزشک نیز یک فتیلۀ بزرگ که آغشته به مواد منعقد کننده است، در سوراخ های بینی تان قرار می‌دهد و تا جایی که لازم است آن را داخل می‌کند. سپس، اگر مشاهده شود که رگ های خونی کوچک آسیب دیده اند، ممکن است از روش «سوزاندن» این رگ ها، که اغلب به وسیلۀ لیزر انجام می‌شود، استفاده کند تا خطر خون دماغ شدن مجدد را کاهش دهد.2)در مواردی که خونریزی های بینی مکرر باشند یا مقدار خونی که خارج می‌شود، خیلی زیاد باشد نیز باید به پزشک مراجعه کنید. خونریزی های مکرر ممکن است علامت یک بیماری مزمن مانند فشار خون بالا یا مشکلات انعقادی خون باشند. در اغلب این موارد، آزمایش خون تجویز می‌شود.

عوامل ایجاد خون دماغ و افراد در معرض خطر
سرماخوردگی، آلرژی، آلودگی هوا و ارتفاع از عوامل ایجاد خونریزی هستند زیرا این موارد حساس شدن مخاط بینی را با خود به همراه دارند. افراد در معرض خطر هم به طور کلی، کودکان هستند به علت حساس بودن خیلی زیاد رگ های شان و همچنین افراد سالخورده اغلب به خاطر فشار خون بالا. برخی داروها نظیر ضد التهاب ها یا ضد انعقاد ها نیز ممکن است علت خونریزی از بینی باشند. عوامل هورمونی نیز دخیل اند، مانند: بلوغ، حاملگی و یائسگی. و البته: استرس، دیابت، نارسایی کبدی و… .

منبع:iranpaya.mihanblog.com

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟

راه‌ های مبارزه با درد گردن

راه‌ های مبارزه با درد گردن

درد گردن,بیماری درد گردن,درد گردن در بارداری,علائم درد گردن,درمان درد گردن,درمان درد گردن با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان درد گردن,درد گردن را چگونه درمان کنیم,درد گردن در کودکان,درد گردن در بزرگسالان,درد گردن در نوزادان,درد گردن در بهار,درد گردن در تابستان,درد گردن در پاییز,درد گردن در زمستان,آشنایی با درد گردن,همه چیز در مورد درد گردن,درد گردن واگیردار است,درد گردن و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان درد گردن

راه‌ های مبارزه با درد گردن

به گزارش بی اس ام اس : بسیاری از ما گاهی اوقات درد گردن را تجربه کرده‌ایم. درد گردن معمولا با بد خوابیدن، وضعیت بد گردنی، حرکت ناگهانی سر، استرس و یا فشار زیاد کاری ایجاد می‌شود.درد گردن یکی از شکایات شایع است. تحقیقات نشان می‌دهد ورزش‌های کششی گردن ممکن است در تسکین دردهای گردنی یا پیشگیری از آنها موثر باشد. این اتفاقات ممکن است برای شانه هم رخ دهد. انجام ورزش‌های کششی برای شانه‌ها نه تنها از سفتی و درد شانه‌ها جلوگیری می‌کند، حتی می‌تواند از مفاصل هم محافظت کند.

در اینجا چند نکته برای پیشگیری از درد گردن بیان شده است.

1- پیشانی خود را با کف دست کمی فشار دهید.
هرگاه هنگام کار احساس درد در گردن داشتید، پیشانی خود را با کف دست کمی فشار دهید. بسیاری از دردهای گردن زمانی ایجاد می‌شود که ما دچار استرس و ناراحتی هستیم که این می‌تواند به درد و سفتی منجر شود. شما می‌توانید این نقش را با تقویت عضلات گردن با انجام ورزش‌های ساده کاهش دهید. بهترین نکته این است کمی ورزش کنید ورزش کردن در محل کار بعد از انجام کارهای مدام سبب تسکین درد گردن می‌شود. روی صندلی خود بنشینید کمی به جلو خم شوید و آرنج خود را روی میز بگذارید. سر را میان دو شانه قرار دهید. پیشانی خود را در دست‌هایتان گرفته و کمی فشار دهید. در این وضعیت 3 تا 5 ثانیه بمانید. این کار را 3 تا 5 مرتبه تکرار کنید.

2- بالا تنه‌تان را تقویت کنید :
یکی از بهترین ورزش‌های دیگر در محل کار قرار دادن کف دست روی لبه صندلی است. با فشار دادن دست‌ها سعی کنید ران و باسن خود را بلند کنید و کمی بالا نگه دارید. در این وضعیت 5 ثانیه بمانید و آن را 5 بار تکرار کنید تا عضلات شانه‌تان تقویت شود.

راه‌ های مبارزه با درد گردن

3- هنگام تلویزیون دیدن شانه‌هایتان را بالا و پایین کنید.
در لبه یک صندلی بنشینید و ستون فقرات‌تان را کاملا بکشید طوری که بلندتر به نظر برسید. شانه‌هایتان را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید سپس تا جایی که می‌توانید پایی ببرید. سپس کمی استراحت کنید. این کار را چند بار تکرار کنید.

4- هنگامی که بیش از 45 دقیقه کار یا رانندگی می‌کنید یا جلوی کامپیوتر می‌نشینید حتما برای چند دقیقه ورزش کنید.
غالبا هنگام رانندگی و نشستن طولانی‌مدت جلوی کامپیوتر ما سرمان را جلو می‌آوریم و این سبب درد گردن می‌شود. بنابراین به منظور پیشگیری از درد گردن بهتر است هر 10 دقیقه یک بار از جلوی مانیتور کامپیوتر بلند شده کمی بایستیم، گردن و شانه‌ها را به اطراف چرخانده و کمی ورزش دهیم. در هنگام تایپ کردن نیز بهتر است بهترین وضعیت را روی صندلی رعایت کرده و به طور مداوم به این کار مشغول نباشیم. کسانی که مجبورند به مدت طولانی رانندگی کنند هم بهتر است هر از گاهی توقف داشته و از خودرو پیاده شده و کمی ورزش کنند.

راه‌ های مبارزه با درد گردن

5- بالش مناسب هنگام خواب بسیار مهم است .
بهترین بالش برای خواب هر کس، بالشی است که روی آن احساس راحتی دارد اما معمولا کسانی که روی شکم می‌خوابند باید نوع سفت آن را انتخاب می‌کنند. کسانی که به پهلو می‌خوابند باید بالشی با سفتی متوسط را انتخاب کرده و افرادی که به پشت می‌خوابند باید از بالشی نرم استفاده کنند. در هر ساعت سعی کنید چانه‌تان را به قفسه سینه بچسبانید. سپس گردن را به سمت راست پشت و چپ بچرخانید و سپس یک حرکت چرخشی به گردن‌تان بدهید. این کار را 5 بار تکرار کنید.

راه‌ های مبارزه با درد گردن

تعبیر خواب آب

تعبیر خواب آب

تعبیر خواب آب , آب در خواب دیدن

اگز خواب آب دیده اید و می خواهید تعبیر دیدن آب در خواب را بدانید این مطلب را بخوانید


تعبیر دبدن آب در خواب را خوب دانسته اند و آن را نشانه روشنایی و صفا معرفی کرده اند. اما در چه شرایطی آب را دیده اید و کیفیت آب چگونه باشد همه بر تعبیر خواب آب موثر است. آبهای روان کم عمق که بتوان کف آب را دید و شفاف و صاف باشد، بهترین تعبیر را دارد. آب روان بهتر از آب راکد است. آب روان را جریان زندگی ببینده خواب تعبیر می کنند. اگر در این آب روان ماهی هم باشد مسلماً تعبیر بهتری دارد، علی الخصوص ماهی سرخ و سفید. آبهای روان را شادی و عمر بلند هم تعبیر می کنند. آبهای راکد نشان دهنده غم و غصه و اندوه و حتی بیماری است  و آبی که لجن شده باشد ابتلاست. ابتلا به اموری که باعث زحمت و دردسر برای ببینده خواب می شود و گرفتاری هایی برای او به وجود می آید. اگر آب دریا باشد، موجهای دریا سختی هایی باشد که بر سر راه شما قرار می گیرد و اگر موجی شما را از جای بلند کند و به ساحال پرتاب کند پس از تحمل رنج و سختی به آسایش و آرامش میرسید. اگر آب خروشان و زیادی را در خواب ببینید، که نظاره گر آن آب باشید نه در درون آن نشانگر قدرتی است که با آن روبه رو می شوید. اگر در درون این آب خروشان بودید با شخصی قوی درگیر می شود که احتمالا آسیبی به شما نمی رساند اما تمام انرژیتان را از شما می گیرد. خوردن آب رودخانه اگر آب کثیف باشد مالی آلوده  به بهره است که از راهی ناصحیح نصیب شما شده است و آب روشن مالی است که از راه صحیح به دست می آید.

تعبیر خواب

بیماری هاشیموتو چیست؟

بیماری هاشیموتو چیست؟

هاشیموتو,بیماری هاشیموتو,هاشیموتو در بارداری,علائم هاشیموتو,درمان هاشیموتو,درمان هاشیموتو با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان هاشیموتو,هاشیموتو را چگونه درمان کنیم,هاشیموتو در کودکان,هاشیموتو در بزرگسالان,هاشیموتو در نوزادان,هاشیموتو در بهار,هاشیموتو در تابستان,هاشیموتو در پاییز,هاشیموتو در زمستان,آشنایی با هاشیموتو,همه چیز در مورد هاشیموتو,هاشیموتو واگیردار است,هاشیموتو و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان هاشیموتو

بیماری هاشیموتو چیست؟

 

به گزارش بی اس ام اس این بیماری غده تیروئید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بیماری هاشیموتو ( تیروئیدیت لنفوسیتی مزمن)، سیستم ایمنی بدن به غده تیروئید حمله می‌کند. گاهی این التهاب منجر به کاهش فعالیت غده تیروئید (هیپوتیروئیدیسم) می‌گردد.پزشک از روی آزمایش عملکرد تیروئید، این بیماری را شناسایی می‌کند. درمان بیماری هاشیموتو با جایگزین کردن هورمون تیروئید انجام می‌گیرد.

علائم بیماری هاشیموتو

این بیماری به کندی پیشرفت می‌کند و موجب تخریب تیروئید و افت سطح هورمون تیروئید در خون می‌گردد. علائم این بیماری همانند بیماری کم کاری تیروئید می‌باشد.علائم کم کاری تیروئید، بسته به شدت کمبود، متفاوت می‌باشد. در ابتدا علائمی از قبیل خستگی و سستی رخ می‌دهند. اما همچنان که بیماری پیشرفت می‌کند، علائم آشکارتر می‌گردند، از قبیل:افزایش حساسیت به سرما،یبوست،پوست خشک و رنگ پریده،صورت پف کرده،صدای گرفته،افزایش میزان کلسترول خون،افزایش وزن (اغلب 3 تا 6 کیلو)،درد عضلانی، حساسیت به لمس و خشکی (به خصوص در شانه ها و باسن)،درد و سفتی مفاصل، ورم زانو یا مفاصل کوچک دست و پا،ضعف عضلانی به خصوص در پایین تنه،افزایش میزان خون ریزی عادت ماهیانه یا طولانی شدن آن،افسردگی،فراموشکاری و کند بودن فرایند تفکر

در چه صورت باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر علائم زیر را داشتید، به پزشک مراجعه کنید:،خستگی بدون علت،خشک شدن پوست،صورت رنگ پریده،یبوست،صدای خشن و گرفته- اگر جراحی تیروئید داشته‌اید و یا توسط ید رادیواکتیو و یا داروهای ضد تیروئید درمان شده‌اید و یا پرتودرمانی سر، گردن و یا بالای قفسه سینه را انجام داده‌اید، باید به صورت دوره‌ای، برای بررسی عملکرد تیروئید خود به پزشک مراجعه کنید.- اگر کلسترول خونتان بالاست، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است کم کاری تیروئید، علت آن باشد.- اگر تحت هورمون درمانی هستید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.- پزشک باید ببیند که دوز دارویی مصرفی شما در طول زمان مناسب می‌باشد و تیروئیدتان به خوبی عمل می‌کند یا نه.بیماری هاشیموتو در صورت عدم درمان، باعث بزرگی غده تیروئید و بروز گواتر می شود

علل بیماری هاشیموتو

در این بیماری، سیستم ایمنی بدن آنتی بادی‌هایی می‌سازد که غده تیروئید را تخریب می‌کنند.برخی پزشکان معتقدند ویروس یا باکتری باعث این بیماری می‌شود و برخی دیگر عوامل ژنتیکی را مسبب این بیماری می‌دانند.این بیماری بیشتر در زنان میانسال شایع است، اما می‌تواند مرد، زن و کودک را در هر سنی گرفتار کند.

عوارض بیماری هاشیموتو

1- گواتر: بزرگ شدن غده تیروئید را گواتر می‌نامند. کم کاری تیروئید یکی از عل ایجاد گواتر می‌باشد. گواتر موجب بروز مشکلاتی در تنفس و بلع غذا می‌گردد.2- مشکلات قلبی: به علت افزایش مقدار کلسترول بد (LDL)، برخی مشکلات قلبی به وجود می‌آید. کم کاری تیروئید موجب افزایش اندازه قلب و ناتوانی در قلب می‌گردد.3- مشکلات روانی: ابتدای بیماری هاشیموتو، افسردگی رخ می‌دهد و هرچه زمان بگذرد، این افسردگی بدتر می‌شود. بیماری هاشیموتو، می‌تواند باعث کاهش میل جنسی در زنان و مردان گردد و می‌تواند عملکرد ذهنی را کند کند.4- نقص نوزاد هنگام تولد: کودکانی که از مادران مبتلا به هاشیموتو متولد می‌شوند، بیشتر در معرض خطر نواقص هنگام تولد می‌باشند. این کودکان، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات فکری و رشد بدنی می‌باشند. ممکن است کودکان متولد شده، لب شکری باشند. اگر می‌خواهید باردار شوید، حتما آزمایش تیروئید را انجام دهید.

تشخیص بیماری هاشیموتو

تشخیص این بیماری بستگی به جواب آزمایش خون و هورمون تیروئید و هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) دارد. این آزمایشات شامل:آزمایش هورمونی: توسط آزمایش خون می‌توان به مقدار هورمون غده تیروئید و غده هیپوفیز پی برد. اگر تیروئید کم کار باشد، مقدار هورمون تیروئید کم و مقدار هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) زیاد خواهد بود. دلیل افزایش مقدار TSH (توسط غده هیپوفیز ساخته می‌شود) این است که غده هیپوفیز، غده تیروئید را برای تولید هورمون بیشتر تحریک می‌کند.آزمایش آنتی بادی: بیماری هاشیموتو از آنجا که آنتی بادی‌های غیرطبیعی را می‌سازد، یک بیماری خود ایمنی می‌باشد. آزمایش خون، آنتی بادی‌های ضد تیروئید پراکسیداز (یک آنزیم) را نشان می‌دهد. این آنزیم در غده تیروئید می‌باشد و نقش مهمی در تولید هورمون‌های تیروئید بر عهده دارد.

بیماری هاشیموتو چیست؟

درمان بیماری هاشیموتو

هورمون درمانی: اگر این بیماری موجب کمبود هورمون تیروئید گردد، از این روش استفاده می‌کنند. استفاده روزانه از لووتیروکسین مفید می‌باشد. لووتیروکسین بسیار شبیه هورمون تیروکسین مترشحه از غده تیروئید می‌باشد. به علت آن که، مقدار لووتیروکسین تجویزی ممکن است تغییر یابد، لذا بیمار باید هر 6 تا 12 ماه به پزشک مراجعه کند تا میزان TSH را در خون اندازه گیری کند.زیادی لووتیروکسین، باعث کاهش توده استخوانی و پوکی استخوان و آریتمی قلبی می‌شود.

داروها و مکمل ها

برخی داروها، مکمل‌ها و غذاها، بر جذب لووتیروکسین اثر دارند. اگر زیاد از فراورده‌های سویا استفاده می‌کنید و یا رژیم‌های غنی از فیبر دارید و یا یکی از داروهای زیر را مصرف می‌کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید:مکمل آهن،کلستیرامین (دارویی برای پایین آوردن کلسترول خون)،هیدروکسید آلومینیوم (داروی ضد اسید معده)،سدیم پلی استیرن سولفانات (برای جلوگیری از افزایش مقدار پتاسیم خون)،سوکرافیت (داروی اولسر یا زخم)،مکمل کلسیم

داروهای گیاهی

– ریشه جین سینگ هندی ( Ashwagandha. به مقدار 500 تا 1000 میلی گرم در روز- نصف قاشق چایخوری تنتور، 2 تا 3 بار در روز- تخم کتان، 1000 میلی گرم در روز- علف هرز دریایی به تعادل عملکرد تیروئید کمک می‌کند.- خارپنبه برای کاهش علائم تیروئید، 200 تا 300 میلی گرم در روز- گیاه Avena (جوی سبز)- مر (Myrrh): نوعی صمغ است که تیروئید را تحریک می‌کند و برای درمان بیماری تیروئید کاربرد دارد.- عصاره برگ زیتون-گیاه سیج: یک گیاه معطر با برگ‌های سبز مایل به خاکستری می‌باشد که به عنوان گیاه پخت و پز معروف است. 40 تا 60 میلی گرم در روز از این گیاه درمان برای بیماری هاشیموتو استفاده کنید.توجه:برای جلوگیری از بروز عوارض ناخواسته، این گیاهان دارویی را تحت نظر پزشک متخصص مصرف کنید.

منبع:2onya.net

بیماری هاشیموتو چیست؟

سودمندترین حالت خوابیدن

سودمندترین حالت خوابیدن

خواص خواب,فواید خواب,خواب درمانی,خاصیت خواب,خواص خواب درمانی,خواص خواب برای پوست,خواص خواب برای مو,خواص خواب برای جوانی,خواص خواب برای بارداری,خواص خوردن خواب,فواید خواب خام,فواید خواب پخته

سودمندترین حالت خوابیدن

به گزارش بی اس ام اس : پژوهشگران می گویند، خوابیدن به پهلو برای ستون فقرات مفید است. خوابیدن به پهلو بهترین نوع استراحت برای بدن به حساب می آید.این پژوهشگران افزودند:

خوابیدن به پشت یا روی شکم باعث ناراحتی هائی برای ستون فقرات می شود.خوابیدن به پشت و شکم حتی ممکن است شکل ظاهری ستون فقرات را تغییر دهد، برای کسانی که از دردهای

کمر رنج می برند یا کسانی که می خواهند از آن پیشگیری کنند، بهتر است که به پهلو بخوابند تا نتیجه مثبت آن را درک کنند.

سودمندترین حالت خوابیدن

به گفته پژوهشگران : استفاده از بالشی کوچک بین زانوها می تواند از فشار زیاد به عضلات و رشته های عصبی متصل به ستون فقرات بکاهد.

سودمندترین حالت خوابیدن

اگرزیادعرق می‎کنیداین چهارسوال راپاسخ دهید

اگرزیادعرق می‎کنیداین چهارسوال راپاسخ دهید

عرق کردن,بیماری عرق کردن,عرق کردن در بارداری,علائم عرق کردن,درمان عرق کردن,درمان عرق کردن با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان عرق کردن,عرق کردن را چگونه درمان کنیم,عرق کردن در کودکان,عرق کردن در بزرگسالان,عرق کردن در نوزادان,عرق کردن در بهار,عرق کردن در تابستان,عرق کردن در پاییز,عرق کردن در زمستان,آشنایی با عرق کردن,همه چیز در مورد عرق کردن,عرق کردن واگیردار است,عرق کردن و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان عرق کردن

اگر زیاد عرق می‎کنید این چهار سوال را پاسخ دهید

 به گزارش بی اس ام اس به گفته محققان با وجود اینکه عرق کردن برای سلامتی بدن مفید است، اما در صورتی که تعریق به طور ناگهانی در خواب و یا فقط در بخشی از بدن رخ دهد، نشانگر بیماری است.عرق کردن یک نوع مکانیسم طبیعی بدن برای کاهش دما محسوب می‌شود، ولی تعریق زیاد می‌تواند نشانگر چندین نوع بیماری باشد.به گزارش هلث نیوز، برای اینکه بتوان تعریق طبیعی بدن را از تعریق غیر طبیعی آن تشخیص داد باید به چهار سوال، پاسخ گفت.

آیا به تازگی دچار تعریق زیاد شده‌اید؟
بعضی افراد از دوران کودکی و نوجوانی، بدنشان دچار تعریق زیاد بوده که این یک نوع عکس العمل عادی بدن محسوب می‌شود اما عرق ریزی شدید و ناگهانی در دوران جوانی، نشانگر یک نوع بیماری است.

آیا تعریق در تمام بدن شما رخ می‌دهد؟
اگر میزان تعریق در تمام بدن شما یکسان است این واکنش، یک عکس العمل طبیعی است اما اگر فقط یک طرف بدن در اثر تعریق خیس می‌شود نشانگر مشکلات عصبی است.

اگرزیادعرق می‎کنیداین چهارسوال راپاسخ دهید

آیا تعریق همراه با درد است؟
عرق ریزی غیر طبیعی (تعریق به صورت خیلی زیاد یا خیلی کم) اگر همراه با درد باشد، نشانه سندروم درد ناحیه‌ای است. در این‌جا آسیب به اعصاب نه فقط سبب درد می‌شود بلکه سبب تولید عرق در اطراف آن ناحیه نیز می‌شود.

آیا اغلب در رختخواب دچار تعریق می‌شوید؟
تعریق مکرر در زمان خواب، عملی غیر طبیعی است. این نوع واکنش می‌تواند علامت بیماری ایدز، نشانگر تاثیر منفی داروهای ضد افسردگی و یا اثرات منفی مکمل‌های نیاسین باشد.

منبع:asriran.com

اگرزیادعرق می‎کنیداین چهارسوال راپاسخ دهید