شایع ترین انواع فتق چیست

شایع ترین انواع فتق چیست


فتق درونی (بافت همبند منطقه کشاله ران) فتق دیسک (از منطقه عضلات تحت عمل جراحی) فتق ناف (در نوزادان اتفاق می افتد و مشکل در عضلات اطراف بند ناف است) فتق پریااستریک (در شکم فوقانی و بین قفسه سینه و بند ناف اتفاق می افتد) فتق اطراف بند ناف (در اطراف ناف و بیشتر در زنان رخ می دهد)


Image result for ‫فتق‬‎


درمان فتق چگونه است؟

از آنجاییکه عوارض فتق آن می تواند سلامت و زندگی بیمار را تهدید کند، ضروری است که آن را در اسرع وقت پس از تشخیص درمان کند. اساسی ترین درمان برای فتق یک تعمیر جراحی است. جراحی در روش سنتی (باز) یا لاپاروسکوپی (بسته) انجام می شود. جراحی لاپاروسکوپی به خصوص در مواردی که جراحی باز شکست خورده است و فتق بیمار تجدید حیات است توصیه می شود. همچنین در چاقی و در بعضی موارد، شکاف دو طرفه نیز توصیه می شود. امروزه با استفاده از یک پچ (مش) عود پس از جراحی فتق را کاهش می دهد. در مورد افراد مسن که فتق بزرگ و مزمن دارند و به راحتی عبور می کنند و خطر جراحی بیشتر است، جراحی در نظر گرفته نمی شود. فتق افتادگی بینی کمتر از یک سانتیمتر در هنگام تولد است، معمولا در طی چهار سالگی.

داروهای درمان فتق

941/5000 416 characters over 5000 maximum: ، تا بررسی های لازم به عمل آید. 12- تشنج-علائم روانی: تشنج ممکن است از علائم فعالیت بیماری لوپوس باشد. همچنین تشنج می تواند در اثر ضایعات قدیمی مغزی نیز ایجاد شود. بنابراین توصیه می شود در صورت بروز تشنج حتما به اورژانس بیمارستانی که روماتولوژیست دارد مراجعه نمائید. یکی دیگر از تظاهرات بیماری لوپوس علائم روانی می باشد.در صورت ایجاد علائم روانی به متخصص روماتولوژیست خود مراجعه نمائید تا بررسی های لازم به عمل آید. برای ناراحتی خفیف شما می توانید از داروهایی مانند استامینوفن استفاده کنید. خونریزی و بزرگ شدن ناحیه ممکن است عوارض دیرین جراحی باشد که به طور کلی نیازی به درمان خاصی ندارد و با درمان علائم (آب گرم و مصرف آب) بهبود می یابد. نکته اینجا اینست که بیماران سنگین نباید بلافاصله پس از جراحی شروع کنند و عود فتق را افزایش دهند. عفونت زخم، همانند سایر زخم ها، ممکن است رخ دهد. اساسا، پس از جراحی فتق، نباید تا 48 ساعت فرو برد، اما پس از آن بیمار می تواند به حمام برود. سایر عوارض جانبی سوزش و خارش فتق آن مهم نیست. در عمل جراحی دوپروانه دو طرفه، اگر تکنیک نادرست باشد، می تواند به عنوان یک ناباروری دیده شود که بسیار نادر است. به طور کلی، ماهیچه های شکم می توانند از عود فتق جلوگیری کنند. اساسا، فتق کشاله ران در افراد دارای عضلات شکم بیشتر احتمال دارد.



آیا فتق بعد از عمل دوباره ظاهر می شود؟


   بله بسته به روش جراحی، فتق ممکن است بعد از جراحی دوباره ظاهر شود. گاهی اوقات از مش و فتق های تیزی مصنوعی استفاده می کنیم تا از فتق به عنوان ستون فقرات جلوگیری کنیم، که گاهی اوقات به عقب برگردد.  


آیا فتق دیسک را بهبود می بخشد؟


نه در موارد فتق کشاله ران در مدت زمان محدود، که بیمار وقت لازم برای عمل جراحی ندارد، مشکل نیست، اما درمان آن نیست و استفاده طولانی مدت از فتق وجود چسبندگی لایه های فتق را ایجاد می کند سخت تر و جراحی.   عوارض جراحی فکری چیست؟ شایعترین عارضه جراحی فک، یک منطقه است که گاه برای یک سال آزار دهنده می ماند. این امر می تواند مفید باشد اگر شما از موچین استفاده کنید و شورت های تنگ را بپوشانید که می تواند بیضه ها را افزایش دهد.   آیا مردان پس از جراحی فتق یک رابطه زناشویی دارند؟ پس از فتق، روابط زناشویی هیچ ارتباطی با خود ندارد و هر زمان که بیمار درد نداشته باشد، می تواند رابطه جنسی داشته باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.