خواص ثعلب

خواص ثعلب

خواص ثعلب , خواص ثعلب چیست , خواص ثعلب برای مردان , خواص ثعلب برای پوست صورت 

طبیعت ثعلب گرم و مرطوب می باشد. ثعلب حاوی مقادیر بالای لعاب، نشاسته و آلبومین است.ثعلب در واقع پودری است که از آسیاب کردن غده های گونه ای از گیاهان تیره ثعلبیان با نام علمی (orchis mascula) به دست می آید.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ثعلب قلوه ای و پنجه ای برای مردان و پوست صورت و سرفه در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

گیاه شناسی ثعلب‌

رنگ‌ پوسته‌ غدد زیرزمینی‌ صورتی‌ و داخل‌ آن‌ سفید است‌. طعم‌ آن‌ کمی‌ شیرین‌، لزج‌ و کمی‌ تند است‌. معمولاً محل رویش این گیاه داخل باغها و بیشه هاست و زمان گل دهی آن از اواخر فروردین تا اواخر خرداد است. این گیاه پیازی دارد که پیاز آن مورد استفاده است. گیاهی با گلهای آبی واژگون است. از پیازاین گیاه بعد از خشک و پودر کردن برای بستنی سازی استفاده می شود زیرا این گیاه دارای مواد نشاسته ای می باشد. معمولاً غده‌ ثعلب‌ در اوایل‌ تابستان‌ می‌رسد.جالب است بدانید ثعلب نام عربی ارکیده است. این گیاه بومی مرکز، جنوب اروپا و ترکیه بوده که دارای گل هایی خوشه ای به رنگ بنفش و گاهی سفید رنگ می باشد.برگ های این گیاه نیزه ای هستند که لکه های بنفش و قهوه ای بر روی آن ها دیده می شود.

خواص ثعلب در طب سنتی

در طب سنتی ثعلب به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی از جمله آکنه و جوش صورت استفاده می شود. ۲٫ جوان سازی پوست صورت ثعلب به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند، باعث سفت تر شدن پوست شده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود. ۳٫ درمان ریزش مو در طب سنتی از ثعلب به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد برای تقویت فولیکول ها و درمان ریزش مو استفاده می شود. ماسک ثعلب برای مو مقداری پودر ثعلب را با روغن زیتون و گل سرخ ترکیب کرده و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

مصرف ثعلب در بارداری

هنوز اطلاعات دقیقی از اثر ثعلب بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده اما در برخی منابع آمده که ثعلب می تواند باعث سقط جنین شود به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.

کاربرد پودر ثعلب

پودر ثعلب را به دلیل لعابی که دارد و همچنین به عنوان طعم دهنده در آشپزی و برای تهیه انواع دسر ها از جمله مربا، پودینگ، بستنی (به ویژه بستنی سنتی ایران) و شیر موز استفاده می کنند. پودر ثعلب را برای تهیه چای و دمنوش آن و انواع نوشیدنی های داغ به کار می برند. در ترکیه از ترکیب ثعلب با شیر داغ، دارچین و شکر یک نوشیدنی پر طرفدار تهیه می شود که سالپ (Salep) نام دارد.

خواص ثعلب

خواص دارویی این گیاه به طور خلاصه عبارتند از: تقویت کننده نیروی جنسی و زیاد کننده اسپرم است. شیاف برگ ثعلب با زعفران و کمی مشک قبل از امیزش جنسی برای نازایی به کار می‌رود. در گذشته جهت تقویت کودکان همراه شیر به آن‌ها ثعلب می‌دادند. جهت درمان ورم کلیه و مثانه از دمکرده این گیاه می‌توان استفاده کرد. برای درمان سرماخوردگی و اخلاط خونی به صورت دم کرده استفاده شود. برای جلوگیری و درمان انزال زودرس از ثعلب استفاده می‌کنند. در درمان یبوست بسیار موثر است. ترکیب عصاره ثعلب با شیر گرم، عملکرد روده را روان کرده و از این رو به درمان مشکلات مربوط به سیستم گوارش کمک میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.