کلم بروکلی و تیروئید

کلم بروکلی و تیروئید

 کلم بروکلی و تیروئید , کلم بروکلی تیروئید , کلم بروکلی و کم کاری تیروئید , کلم بروکلی برای تیروئید

 کم کاری تیروئید از بیماری‌های شایع در زنان است. ضعف و خستگی از علائم کم کاری تیروئید است. درمان کم کاری تیروئید با قرص لووتیروکسین سدیم است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره آشنایی با تاثیر و خواص کلم بروکلی و تیروئید کم کار در مردان و زنان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

تیروئید

تیروئید یک غده‌ درون‌ریز است که در قسمت عرضی حنجره جلوی گلو قرار دارد و دو نوع هورمون با نام‌های تری یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) تولید می‌کند که وظیفه این هورمون‌ها، تنظیم مصرف انرژی، تولید گرما و تسهیل رشد در بدن است. بدن ما با این دو هورمون پیام‌هایی برای سوزاندن انرژی و همچنین تنظیم متابولیسم دریافت می‌کند. به این ترتیب تیروئید با آن قد و قواره‌ کوچک خود مسئولیت توانمندی بدن در سوزاندن چربی‌ها، تنظیم وزن و مدت زمان خواب را بر عهده دارد.

تاثیر کلم بروکلی و تیروئید کم کار

برخی از مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که منجر به کاهش عملکرد تیروئید می‌شوند. بهتر است افراد مبتلا به کم کاری تیروئید این مواد غذایی مانند خانواده کلم، سویا، سیب زمینی شیرین و … را در رژیم غذایی محدود کنند. کم کاری تیروئید یکی از شایع ترین بیماری ها در تمام دنیا می‌باشد که اثرات فراوانی از جمله چاقی را به همراه دارد. بسیاری از افراد ابراز می‌دارند با وجود مصرف مقادیر کمی مواد غذایی باز هم روند صعودی افزایش وزن در آن ها مشاهده می‌شود.

کم کاری تیروئید چیست

زمانی که غده تیروئید نتواند به اندازه کافی هورمون تولید کند، بیماری کم کاری تیروئید بروز می‌کند. به این بیماری اصطلاحا هیپوتیروئیدی (Hypothyroidism) یا کم‌کاری غده تیروئید نیز گفته می‌شود که پس از دیابت شایع‌ترین بیماری در بین بیماری‌های غدد درون ریز و در زنان سه برابر شایع‌تر از مردان است.

کلم بروکلی برای تیروئید کم کار , کلم بروکلی برای تیروئید ضرر دارد , کلم بروکلی برای تیروئید خوبه , کلم بروکلی برای کم کاری تیروئید

انواع کم کاری تیروئید

شایع‌ترین نوع آن زمانی است که غده تیروئید نتواند هورمون T4 را به اندازه کافی بسازد. (هورمون T4 عملکردهای اساسی بدن را از قبیل ضربان قلب، هضم غذا، رشد فیزیک و ذهنی تنظیم می‌کند.) نوع دیگر از این بیماری زمانی به وجود می‌آید که غده هیپوفیز به میزان کافی هورمون محرک تیروئید (TSH) تولید نکند. به این بیماری، کم کاری تیروئید هیپوفیزی گفته می‌شود. (غده تیروئید تحت تاثیر هورمون TSH می‌باشد). هر بیماری تخریب کننده غده هیپوفیز که باعث آسیب رسیدن به تولید سلول‌هایی شود که هورمون تحریک کننده تیروئید ترشح می‌کنند می‌تواند باعث این بیماری گردد. این هورمون، تیروئید را به تولید میزان طبیعی هورمون تیروئید تحریک می‌کند. نوع دیگری از این بیماری به علت نداشتن عملکرد صحیح هیپوتالاموس به وجود می‌آید. (هیپوتالاموس ، قسمتی از مغز به حساب می‌آید که عملکرد غدد کل بدن را کنترل می‌کند).

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.