پیاز و فشار خون

پیاز و فشار خون

 پیاز فشار خون , پیاز فشار خون را بالا میبرد , پیاز فشار خون , پیاز برای فشار خون

پیاز (نام علمی: Allium cepa) گیاهی از سرده سیر در زیرتیره پیازیان از تیره نرگسیان است. پیاز از قدیمی‌ترین سبزی‌ها و صیفی‌جات خوراکی در دنیا و ایران است . این محصول سه هزار سال قبل از میلاد مسیح در مصر کشت می‌شده‌است و بر اساس برخی اسناد کارگرانی که در ساختن اهرام مصر فعالیت می‌کرده‌اند، از پیاز به عنوان غذایِ اصلی استفاده می‌کردند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره تاثیر و رابطه آب پیاز و فشار خون در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

فشار خون بالا

فشارخون بالا عامل مرگ ۱/۷ میلیون نفر (حدود ۱۳ درصد از کل مرگ ومیرها) در جهان است و ۴/۴ درصد از کل بار بیماری ها نیز به فشارخون بالا نسبت داده می شود. ۶۰۰ میلیون نفر در جهان دارای فشارخون بالا هستند سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی کلیوی و سایر بیماری‌ها تنها به افرادی که فشارخون بالا دارند محدود نمی‌شود بلکه در افرادی که فشارخون آنها کمی بالاتر از حد طبیعی است نیز بروز می‌کند.

خواص پیاز

پیاز قرمز از موثرترین مواد غذایی در از بین بردن سلول های سرطانی روده بزرگ و سینه است زیرا سرشار از کورستین و آنتوسیانین است که هر دو خاصیت ضدسرطانی قوی دارند.کورستین موجود در پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که به تقویت قلب کمک می کند.پیاز همچنین در کاهش فشار خون و جلوگیری از ابتلا به تصلب شرایین مفید است.ترکیبات گوگردی و کورستین موجود در پیاز اثر مثبت در کاهش قند خون دارد، اگرچه این تاثیر تنها هنگام مصرف پیاز همراه متفورمین دیده شده است.مصرف پیاز سفید از کاهش تراکم استخوانی جلوگیری و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

رابطه پیاز و فشار خون بالا

پیاز برای بدن فواید زیادی دارد که شایع‌ترین آن افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است، پیاز گیاه ضد التهاب از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند؛ این گیاه خاصیت تب بری، ادرار آور، قاعده آور، کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول و چربی خون، کاهش قند خون، اثرات هورمونی روی بدن، ضد اسپاسم دارد و در نهایت یکی از اثرات مهم این ماده، افزایش قدرت باروری افراد است. پیاز حاوی ماده‌ای به نام آدنوزین است و در ضمن دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که در انواع تیره آن مقدار بیشتری موجود است و در اصل پیاز را عامل مؤثری در پایین آوردن کلسترول و فشار خون و کاهش لخته شدن خون در سرخ‌رگ‌های قلب می‌دانند که به این لحاظ تأثیری کاملاً شبیه به آسپرین دارد.

سیر برای فشار خون

حداقل در هفده آزمایش بالینی نشان داده شده است که سیر قادر به تعدیل فشار خون است و میزان کاهش آن در اغلب آزمایش‌ها با خوردن ۶۰۰ میلی‌گرم سیر از پنج تا ۱۰ درجه است. شنبلیله: تحقیقات نشان داده است که گرد تخم شنبلیله آسیاب شده، کلسترول خون را پایین می‌آورد و ثانویه به آن، منجربه کاهش فشار خون خواهد شد. ماده ژله‌ای که از انواع فیبر قابل حل در آب به نام گالاکتومان است و در تخم شنبلیله وجود دارد، به اسیدهای صفراوی باند شده و موجب کاهش کلسترول حتی در حد تأثیر داروهای مصنوعی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.