سیب و یبوست

سیب و یبوست

سیب و یبوست , سیب و یبوست نوزاد , سیب و یبوست کودکان , سیب و یبوست بارداری 

عوامل شایعی که یبوست را تشدید می‌کنند عبارتند از: نوع رژیم غذایی، نداشتن رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه‌ها، کم مصرف‌کردن مایعات و نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب. مصرف برخی داروها مثل داروهای ضد فشار خون بالا و برخی داروهای پایین‌آورندهٔ چربی‌های خون هم در ایجاد یبوست مؤثرند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره آشنایی با خواص سرکه و آب سیب و یبوست کودکان و بارداری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

رابطه سیب و یبوست

بیست درصد از کل جمعیت بزرگسالان در آمریکا با وجود استفاده از مسهل تجاری به طور منظم از یبوست رنج می برند یبوست زمانی رخ می دهد که روده بزرگ آب را از مدفوع که برای یک مدت زمان طولانی تر در روده مانده جذب می کند این امر به دلیل کمبود فیبر، کم آبی بدن، فعالیت بدنی ناکافی و سندرم روده تحریک پذیر رخ می دهد. مصرف سیب یکی از راه های طبیعی برای درمان و جلوگیری از یبوست در نظر گرفته می شود در حال حاضر فیبر، محلولی که در پوست آن قرار دارد و دیگر ترکیبات ضروری یک اثر ملین برای مدفوع سخت ارائه می دهد و آنها را به راحتی قادر به حرکت از طریق دستگاه گوارش می نماید.

رژیم غذایی برای یبوست

تغییر در رژیم غذایی شامل توصیه به مصرف مواد غذایی پُرفیبر مانند سبزیجات و افزایش مصرف میوه‌جات است. افزایش تحرک و فعالیت بیمار نیز توصیه می‌شود. نوشیدن آب و چای کمرنگ و سایر مایعات نیز توصیه می‌شود. درضمن، در میان میوه‌ها، گریپ‌فروت برای درمان این بیماری بسیار مفید است. چای پررنگ می‌تواند موجب یبوست شود. افراط در نوشیدن قهوه، به‌دلیل دارا بودن مقادیر زیادی کافئین می‌تواند باعث ایجاد یبوست شود.

خواص سیب و یبوست

مصرف سیب به صورت رنده یا کمپوت خانگی به دفع بسیاری از سموم کمک می‌کند. همچنین افرادی که دچار یبوست هستند بهتر است که سیب را بعد از غذا مصرف کنند که موجب لینت مزاجشان می‌شود، البته با فاصله یک ساعت بعد از غذا. همچنین افرادی که دچار آلرژی هستند, بهتر است که آب سیب را یک ساعت قبل از غذا همراه با یک قاشق غذاخوری خاکشیر مصرف کنند.

درمان یبوست با موز و سیب

موز سرشار از فیبر، پکتین و پتاسیم است که در درمان یبوست بسیار مفید است آنزیم های موجود در آن به عنوان یک ملین ملایم طبیعی عمل می کنند. یک سیب و موز به تکه های کوچک ریز ریز کنید. این سالاد میوه را ۲ – ۳ بار در روز مصرف کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.